27.4.2008

15 kuukautta tulee kasaan

Obama ja Clinton ovat kampanjoineet jo 15 kuukautta eikä loppua näy. Tämä on tuonut esiin heidän fyysisen ja henkisen kunnon. Molemmat ovat joutuneet jopa pisimpinä päivinä valvomaan 20 tuntia. Molemmat yrittävät kuitenkin mahdollisuuksien mukaan nukkua mm. lentokoneessa. Haastavaksi vielä Obamalle ja Clintonille tekee se, että heidän on oltava koko ajan iloisia sekä pirteitä ja aina valmiita vastaamaan haastaviinkin kysymyksiin.

Molemmilta osapuolilta kysyttiin miten väsymys vaikuttaa kampanjointiin.
Obama: "Onhan se välillä rankkaa"
Clinton: " Kampanja on kestänyt 15 kuukautta, ja jos aina olisi ollut yhtä kivaa kuin Pennsylvaniassa, se ei tuntuisi 15 vuodelta, Clinton naureskeli.

Molemmille on myös tapahtunut virheitä väsymyksen takia: Obama on puheessaan kehunut John McCainia ja puhunut Amerikan "katkerista" pikkukaupunkilaisista. Clinton on puolestaan luullut laskeutuneensa kerran Bosniassa sala-ampujien tulituksen keskelle, vaikka kuvien mukaan vastassa oli kukkia antanut pikkutyttö.

Uutispäivystäjä Kalle

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hyvä että tämäkin seikka huomioidaan!
Vaalit ovat varmasti olleet kaikille ehdokkaille rankat, mutta erityisesti juuri demokraattien parille. Hyvin ovat molemmat paineen ja väsymyksen kestäneet, sillä lipsahduksia ei kuitenkaan ole älyttömästi tullut.

Toisaalta, ei Yhdysvaltain presidentiksi pyrkivältä voisi vähempää vaatiakaan. Ja voitto maistuu varmasti sitä makeammalta, mitä enemmän sen eteen on joutunut kamppailemaan.

anni

Anonyymi kirjoitti...

tuskin kukaan väsymyksen takia möläyttää että on joutunut tulituksen keskelle jos näin ei ole käynyt. tuollaista ei voi väsymyksen piikkiin laittaa missään tapauksessa.

santeri

Anonyymi kirjoitti...

Tässä olisi ehkä hyvä erottaa toisistaan todellisuus ja mediatodellisuus. Kun yksi lause irrotetetaan asianyhteydestä, saadaan vetävä otsikko. Tämän vuoden journalismikritiikin vuosikirjassa Risto Kunelius ja Esa Reunanen kirjoittavat vuonna 2007 aktivoituneesta kampanjajournalismista, jossa lehdet kampanjoivat jonkun asian puolesta tai jotekin asiaa vastaan.